Favoritserie #4 - Parenthood

Jag fortsätter med nedräkningen av mina favoritserier, och på plats nummer fyra kommer Parenthood. Plats #5 hittar ni här. De flesta har nog hört talas om den här serien, och många har nog sett den också. Men den handlar i alla fall om familjen Braverman i tre generationer - Zeke och Camille som är familjens överhuvud, deras fyra barn Adam, Sarah, Julia och Crosby och sedan även deras barn. Den här serien har en väldigt hög mysfaktor, och jag som är känslig har nog gråtit till vartannat avsnitt. Om man gillar serier som är fokuserade på familjedraman så kommer man nog gilla denna!

1. What’s the name of show?

Parenthood ♥

2. From 1-10, how obsessed are you?

8 tror jag! ;)

3. Do any of your friends watch the show? Are they as obsessed as you?

Hmm, nej tror ingen av mina vänner har sett Parenthood!

4. How did you discover the show?

Kommer inte riktigt ihåg, men jag började kolla när det redan fanns två-tre säsonger ute, så jag tror att jag hade hört bra saker om serien som gjorde mig intresserad.

5. What was your first initial thought of the show and did it change after watching it?

Jag hade lite svårt att komma in i Parenhood. Det var många som skrev att de älskade den och om hur bra den var, men jag kommer ihåg att jag kämpade med första säsongen utan att riktigt fastna. Men någon bit in på säsong två släppte det och jag föll för serien jag också.

6. Why do you like the show?

Relationerna tror jag. Den här serien har så fina familjerelationer, och det är ju det som är det främsta fokuset. Visst finns det några romantiska relationer också, men mina favoriter är nog syskonrelationerna. Och den är verkligen så mysig. Dessutom är Parenthood den serie som jag nog gråtit mest till.

7. Who’s your favorite character in the show?

Genom hela serien har nog Sarah och Adam varit favoriter. Sen finns det några karaktärer som jag älskat under vissa perioder av serien, t.ex. Joel, Kristina och Amber.

8. Who’s your least favorite character?

Vet att jag hade lite svårt för både Zeek och Camille ibland, men även Julia och Joels dotter Sydney kunde vara ganska jobbig.

9. Who’s your crush on the show?

Joel ♥♥ I alla fall i de tidigare säsongerna var han underbar!!

10. If you were to be a character, who would you choose?

Oj, svårt, jag vet inte om jag skulle vilja vara någon av karaktärerna. Men möjligtvis Adam eller Crosby, de känns mest down to earth och lugna ;)

11. Who do you ship?

Julia och Joel var mitt favoritpar. Sen förstörde serieskaparna dom totalt. Så tråkigt tycker jag, och även om de löste sina problem (knappt) så kändes det aldrig riktigt bra igen.. Men gillar också Adam och Kristina.

12. What’s your favorite episode?

Var så länge sen jag såg, så kommer inte ihåg något särskilt avsnitt, men de gånger hela familjen är samlad är alltid mysiga.

13. What’s your favorite season?

Andra säsongen tror jag, det var då jag verkligen fastnade för serien. Tycker väl att den tappade lite på de senare säsongerna.

14. If you could meet any one of the actors, who would you like to meet?

Lauren Graham och Dax Shepard (Då kanske jag även springer på hans fru Kristen Bell??)

 

Har ni missat denna underbara serie bör ni pausa allt ni gör och kolla på denna! Dessa karaktärer stannar kvar hos en väldigt länge!

Kommentarer:

1 Felicia:

Åh älskar Parenthood! Det jag älskar i synnerhet är att dialogerna verkligen känns som riktiga dialoger, så som man pratar på riktigt vilket tyvärr, många serier är dåliga på. Gillade Drew & Ambers relation väldigt mycket, kände igen mig i den.

Kommentera här: