Kommande piloter #2

Här är del två i kommande piloter-temat.  
 
THIN ICE (FOX)
Liz Meriwether, Ed Macdonald och Mark Grimmer skriver denna komedi. De har innan gjort t.ex New Girl (Meriwether). Övriga medverkare är än så länge Katherine Pope.
Handling: Serien handlar om en ung kvinna som tar tag i sina drömmar och åker på en expedition till Antarktis. Där är hon tillsammans med en grupp "brilliant misfits".
Skådespelare: Bridgit Mendler (Undateable, Good Luck Charlie), Ian Harding (Pretty Little Liars), Ramona Young (The Real O’Neals)
Mina åsikter: Jag vet inte varför men jag tycker den här låter lite spännande? Den känns också som den kan bli lite B... Vi får se!
 
DRAMA HIGH (NBC)
Den här serien är skriven av Jason Katims, som har gjort en massa andra väldigt populära serier. Till exempel Friday Night Light och Parenhood, alltså riktigt bra familjeserier. Andra som är med och skapar serien är Jeffrey Seller, Michelle Lee och Flody Suarez.
Handling: Serien fokuserar på en dramalärare och familjefar, som med sin passion för sina elever och för teatern lyckas sammanför hela staden. Serien baseras på boken Drama High, som i sin tur är baserad på en riktig dramalärare, Lou Volpe.
Skådespelare: Josh Radnor (How I Met Your Mother), Auli’i Cravalho (Moana), Rosie Perez (Search Party, Lipstick Jungle), Marley Shelton (The Lottery), Rarmian Newton (The Family), Amy Forsyth (The Path), Casey Johnson (G.L.O.W.), Shirley Rumierk, Joe Tippett, Ted Sutherland, Taylor Richardson, recurring player Shannon Purser (Stranger Things)
Mina åsikter: Jag tycker väldigt mycket om Katims tidigare projekt, Parenthood är en av mina all time favoritserier. Så jag kan bara anta att den här kommer bli lika bra. Ska bli intressant att se Radnor i något annat än Ted från HIMYM. Den här ser jag väldigt mycket fram emot!
 
THE SACKETT SISTERS (NBC)
Serien kommer skrivas av Luke Del Tredici, som är känd för bland annat Brooklyn 99 och 30 Rock. Andra medverkande är Tina Fey, Robert Carlock och David Miner.
Handling: Familjen Sackett återförernas till följd av de heroiska handlingarna två systrar utför, och tvingas hantera följderna av detta tillsammans.
Skådespelare: Casey Wilson (Happy Endings), Busy Philipps (Cougar Town), Bradley Whitford (Transparent, The West Wing)
Mina åsikter: Berskrivningen av serien ger ju inte särskilt mycket att gå efter, men älskar både B99 och 30 Rock, och tillsammans med de fantastiska Casey Wilson och Busy Philipps borde ju detta bli bra?
 
Haha, har märkt nu när jag gjort dessa "kommande piloter"-inläggen att det nästan bara blivit komedier! Kan tänka mig att det beror på att det är svårare att få ett grepp om dramaserierna när det bara finns en kort beskrivning av handlingen. Men när det börjar släppas lite trailers får jag nog en bättre uppfattning av de andra serierna också. Just nu kan jag främst utgå från skapare och skådespelare.
 
KÄLLA: TVLine.com

Kommentarer:

1 Felicia :

Drama high (har den bytt namn? Missat det isf) är jag väldigt sugen på. Parenthood är en av mina absoluta favoritserier också :)

Svar: Hmm.. Tog direkt från tvline, men när jag sökt runt lite nu hittar jag det ingen annan stans! Jag ändrar till Drama High! :) Jag hoppas dom får till samma känsla som hos parenthood, då kan det nog bli en jättebra serie.
Serievärlden

2 Film&serier bloggen:

Thin ice skulle jag vilja se på, låter mest "spännande", kan ju bli bra iaf :)

Svar: Ja jag hoppas att den blir bra! :)
Serievärlden

3 Lena:

Låter som tre riktigt intressanta serier faktiskt :D
Jösses mitt serieschema blir bara längre och längre hahaha

Svar: Haha ja, själv hinner jag inte med allt, utan får spara till maraton över sommaren typ! ;)
Serievärlden

Kommentera här: