Veckans avsnitt - "One for every mood"

 
Skam - S4A3 - What is Your Opinion on Drinking? 
Åhhh hur gulliga är inte Sana och Yousef!? Skam är verkligen bra på att skapa bra ships. Deras sms-konversationer är ju hur gulliga som helst, och Sanas leende när hon ser att Yousef har skrivit till henne ♥ Okej, så nu fick vi veta ännu lite mer om Even, och han och Sana känner tydligen varandra rätt väl, tillräckligt väl för att Sana ska hälsa sin mamma från honom. 
 
Jag tycker tjejerna borde respekterat att Sana inte dricker, och därför inte dricka hemma hos henne heller. Det kan ju gå någon annanstans efteråt, alternativt inte dricka denna fredagen. Man måste inte dricka hela tiden. 
 
 
The Leftovers - S3A2 - Don't Be Ridiculous
Andra avsnittet fortsätter lika bra som första, och nu låg fokus på Nora istället. Jag är glad att Lily inte hade dött, utan att Christine hade kommit tillbaka. Men stackars Nora, och att Lily inte ens känner igen henne längre. Måste vara jobbigt att ha tagit hand om ett barn och älskat det som sitt eget, och sen tvingas lämna ifrån sig barnet. Lily kommer ju aldrig minnas Nora, men Nora kommer ju aldrig glömma Lily. Ska bli spännande med den här maskinen också, om den funkar. Nu ska alltså både Nora och Kevin åka till Australien. Jag undrar om de kommer stanna där resten av säsongen? Bara sex avsnitt kvar av denna fantastiska serie!! Det är det som är tråkigt med att maratonkolla något, man får inte gå runt och längta efter att serien kommer tillbaka, och den tar slut så fort. Men jag är väldigt glad att jag började kolla i alla fall.
 
 
Riverdale - A11 - To Riverdale and Back Again 
Jag trodde aldrig att FP var skyldig, det känns som de har gjort honom mer mystisk bara för att vi ska tro att han är skyldig. Men det visade sig att det var bra att Archie och Veronica sökte igenom trailern, för nu kommer de kunna bevisa att pistolen var placerad där och att någon försöker sätta dit honom. Tycker Jughead var lite orättvis mot Betty, hon var ju den enda som stod upp för honom och sa ifrån, men ändå fick hon bara skit. Men det var gulligt hur hon sa att Jughead var lika mycket familj som hennes mamma var. De har verkligen blivit ett starkt par! Två avsnitt kvar, och de har ju hintat om att mördaren skulle avslöjas denna säsongen, så jag hoppas verkligen det!

Kommentarer:

1 Felicia:

dog när Yousef skickade ett hjärta, så gullig! Noora borde ju varit lite mer stöttande (& allmänt på Sanas sida) eftersom hon inte heller dricker tycker jag men kanske blir bättre sen.

Kommentera här: