Kommande piloter #1

Nu börjar det ju bli dags för tvbolagen att börja kolla på lite nya piloter till kommande tvsäsong. Jag tänkte lista några av de som jag tycker verkar intressanta. Förhoppningsvis kommer några av dem bli uppköpta till hela säsonger!
 
SPLITTING UP TOGETHER (ABC)
Det här är en komedi skriven av Emily Kapnek, som bland annat skapat Suburgatory och Selfie. Med
och producerar är Ellen DeGeneres, Jeff Kleeman med flera.
Handling: Baserat på den danska serien Bedre skilt end aldrig, är detta en singel-kamera komedi som handlar om ett par vars kärlek får nya gnistor tack vare deras skillsmässa. 
Skådespelare: Jenna Fischer (The Office), Oliver Hudson (Nashville), Diane Farr (Numb3rs, Rescue Me)
Mina åsikter: Jag älskar Jenna Fischer sen The Office, så jag kommer defintivt ge denna en chans! Serien verkar ju vara en succé i Danmark eftersom USA nu vill göra en re-make, så det verkar ju lovande i alla fall.
 
LIFE SENTENCE (CW)  
Den här är skriven av Erin Cardillo och Richard Keith, Cardillo har bland annat skapat Significant Mother och 
Keith har producerat t.ex Huset fullt - igen. Life Sentence kommer vara en dramaserie.
Handling: En ung kvinna (förmodlingen Hale) med obotlig cancer får reda att hon inte alls är döende. Så nu måste hon handskas med det hon gjort när hon "levde som om hon skulle dö".
Skådespelare: Lucy Hale (Pretty Little Liars), Elliot Knight (American Gothic), Dylan Walsh (Unforgettable), Gillian Vigman (New Girl), Brooke Lyons (iZombie), Carlos PenaVega (Grease: Live, Big Time Rush)
Mina åsikter: Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta? Känns som det antingen kan bli en flopp eller ganska bra. Vilket som ska det bli kul att se Lucy Hale i en ny serie efter PLL.
 
GHOSTED (FOX)
Den här komedin är skriven av Tom Gormican, och andra producers som är med är Adam Scott, Craig Robinson och Kevin Etten.   
Handling: Den här serien handlar om den syniska skeptikern (Robinson) och ett "geni" som tror på det övernaturliga (Scott), som blir rekruterade att gå med i "The Bureau 
Underground". Där ska de undersöka de oförklarliga händelserna som sker i LA - vilket leder till ett avslöjande som kan komma att hota hela mänskligheten.
Skådespelare: 
Adam Scott (Parks and Recreation, Big Little Lies), Craig Robinson (The Office), Edi Patterson (Vice Principals), Ally Walker (Colony, Sons of Anarchy), Adeel Akhtar (The Night Manager)
Mina åsikter: Haha det är låter helt galet, kan verkligen inte se framför mig hur det här ska kunna bli något bra?! MEN jag har stort förtroende för både Adam Scott och Craig Robinson, jag skulle aldrig tro att dom skulle välja ett dåligt projekt! ;) Så vi får väl se hur det går för den här piloten!
 
LINDA FROM HR (FOX)
Skriven av Geoff Barbanell och Itai Grunfeld, som gjort bland annat Kickin it, gör nu denna komedi tillsammans med bland andra Aaron Kaplan, Tracy Katsky och Dana Honor. 
Handling: Linda jobbar på HR och lever ett tråkigt, oeventfullt liv. Men efter ett väldit dåligt beslut kastas hennes liv in i en spännande men farlig vardag där hon försöker hantera jobbet, hemmalivet och en hemlighet som kan vända upp och ner på allt.
Skådespelare: Lauren Graham (Gilmore Girls, Parenthood), Zachary Knighton (Happy Endings), Tim DeKay (White Collar)
Mina åsikter: Asså castingen!!! Jag vet inte vem jag är mest exalterad för, Graham, Knihton eller DeKay! :D Älskar alla tre, men tror nog jag ser extra mycket fram emot att se DeKay igen. Vet inte riktigt vad den kommer handla om, men förhoppningsvis blir den bra.
 
Sedan ville jag bara nämna två piloter som redan fått klartecknet att gå straight to series;
 
TEN DAYS IN THE VALLEY (ABC) 
Skapare: Tassie Cameron, Jill Littman, David Ellison, Dana Goldberg, Marcy Ross 
Skådespelare: Kyra Sedgwick (The Closer), Erika Christensen (Parenthood), Malcolm-Jamal Warner (The People v. O.J. Simpson), Felix Solis (The Good Wife), Adewale Akinnuoye-Agbaje (American Odyssey, Hunted), Francois Battiste (The Family, The Good Wife), Currie Graham (Westworld, Longmire), Nelson Lee (NCIS: New Orleans, The Night Shift), Abigail Pniowsky (Arrival), Josh Randall (Pitch, Quarry), Ali Stroker (Glee), Ella Thomas (Ballers, NCIS: Los Angeles), Beth Triffon (Dr. Ken, The Middle), Mark L. Young (Code Black)
Handling: En serie med tio 
avsnitt som handlar om Tv-producenten Jane, vars dotter försvinner på samma sätt som händelserna i Janes polisserie.
Mina åsikter: Tycker det här verkar ganska spännande, en heeel drös med bra skådespelare. Ser fram emot att se Christensen.
 
YOUNG SHELDON (CBS) 
Skapare: Chuck Lorre, Steve Molaro, Todd Spiewak, Jim Parsons, Jon Favreau (Iron Man)Skådespelare: Iain Armitage (Big Little Lies), Zoe Perry (The Family), Lance Barber (The Comeback), Raegan Revord (Modern Family), Montana Jordan  
Handling: Här får vi följa nioåriga Sheldon Cooper som bor med sin familj i Texas och går i High School. Jim Parson är med i serien som berättarröst.
Mina åsikter: Kul med Ziggy fron Big Little Lies, tror han kommer passa bra som en ung Sheldon! Sen får vi väl se hur serien blir, spin offs riskerar ju alltid att floppa.
 
Det fanns så många kommande piloter så jag delar upp inlägget i två delar. Har ni några piloter som ni ser fram emot extra mycket? 
 
KÄLLA: TVLine.com

Kommentarer:

1 Film&serier bloggen:

Ten Days in the valley och young Sheldon ser jag fram emot iaf :)

Svar: Jag med, men framför allt ten days tror jag! :)
Serievärlden

2 Lena :

Håller med om att the sentence kan bli bra om det görs på rätt sätt vilket jag hoppas för det skulle vara kul att se Lucy Hale igen :)

Svar: Ja jag håller med!! Blir kul om man får se en trailer, då får man nog ett bättre grepp om kvalitén på serien!
Serievärlden

3 Emelie Karlsson:

Är jätte taggad på Life Sentence!! Speciellt utifrån bts-bilderna som kommer ut nu varje dag!

4 Emelie Karlsson:

Är jätte taggad på Life Sentence!! Speciellt utifrån bts-bilderna som kommer ut nu varje dag!

Svar: Åh vad kul, jag ska kika på bts-bilderna!
Serievärlden

Kommentera här: