American Gods - första intryck

 
Jag bestämde mig för att kolla in första avsnittet av American Gods. Jag hade egentligen inte tänkt kolla på den här serien, främst för det inte har känts som min typ och den har inte lockat mig alls. Men eftersom den har fått så mycket uppmärksamhet och att den är baserad på en (bra vad jag har läst) bok så bestämde jag mig att ge den en chans. Och eftersom Ricky Whittle lämnade The 100 för den här serien måste ju han förvänta sig att det ska bli något bra! 
 
Jag hade väl rätt i att det här inte riktigt är min serie. Ganska mörk och mycket fighting. Och eftersom jag inte läst boken fattad jag ungefär ingenting. Serien var till synes helt normal och realistisk, förutom ett par scener. Till exempel worship-scenen... Men det som förvånade mig mest var när Shadow Moon blev indragen i en lite maskin och träffade någon teknik-snubbe. 
 
Men med det sagt ser jag ju också att det är en väldigt välgjord serie, många bra skådespelare och en genomtänkt storyline. Jag tror den kommer bli väldigt bra, och jag hoppas vi kommer kunna se den någonstans här i Sverige. Men tills dess så kommer jag nog inte fortsätta kolla på serien just nu, utan det får bli ett maratonprojekt någon gång senare. 
 
 

Kommentarer:

1 Lena:

Jag känner precis likadant med den här serien, den är nog inget för mig, men efter att ha hört Ricky prata om den på Comic Con panelen blev jag sjukt nyfiken. Gör nog som dig och kör ett maraton senare för kom igen det är ju ändå Ricky, och det faktum att han är världens skönaste person gör att jag vill se denna haha.

2 Elsa:

Är väldigt nyfiken på denna serien, men jag väntar tills alla avsnitt finns ute innan jag ger mig in på det :)

Kommentera här: