Förra veckans avsnitt - "My name is June"

Jag, likt Skam, tog tydligen uppehåll förra veckan. Jag blev så inne i Criminal Minds att jag endast såg på det, plus mycket jobb ledde till att bloggen blev lite bortglömd. Men här kommer i alla fall lite kort vad jag tyckte om förra veckans avsnitt!
 
 
Famous in Love - A5 - Some Like It Not
Mitt intresse för den här serien svalnade ganska fort. Jag stör mig på alla överdriven drama, och kan inte påstå att jag gillar varken Paige eller Rainer, och framför allt inte tillsammans. Men jag gilllar fortfarande Cassie, och jag hoppas Jake gör lite bättre beslut framöver.
 
 
Veep - S6A5 - Chicklet
Haha, det här avsnittet var lite hysteriskt. Stackars Mike!!! Det var så nära att han lyckades få ett rekommendationsbrev. Och Garys min när han kom in och såg Selina och Mike ha jätteroligt ihop, haha. Självklart är Cathrines terapeut exakt lika hemsk som hennes mamma är mot henne :D
 
 
Supergirl - S2A21 - Resist
Väldigt kul att ha Cat Grant tillbaka, hon tillförde mycket i avsnittet. Jag gillade hennes "Thanks James" "I'm Guardian..!" "Oh honey... I can see your eyes right through the slit". Hahah kul att han kunde bli igenkänd så lätt, medans Supergirl inte använder något för att dölja vem hon är förutom glasögon..! Men annars ganska spännande avsnitt, ser fram emot säsongsfinalen, och då får vi mer av Tyler Hoechlin!
 
 
The Handmaid's Tale - A6 - A Woman's Place
Jag älskar Junes "I don't give a fuck"-attityd hon har börjat få. Men hur hemskt var det inte när de tog in alla barn framför the handmaids.. Usch, de måste ju förstå att de inte ger ifrån sina barn frivilligt, utan att de blir tagna. Det var intressant att se Serena och the Commanders liv innan Gilead, och hur deras relation såg ut. Tydligen så var ju Serena en viktig person i revolutionen, medan nu är hon bara en underlägsen hemmafru. Ahh denna serien är så frustrerande att kolla på, och den väcker många känslor. Nu längtar jag till mer revolution, spännande att Junes man (kanske) fortfarande lever!
 
 
The Leftovers - S3A5 - It's a Matt, Matt, Matt, Matt World
Mycket naket i detta avsnittet! ;) Nu fick vi veta vad explosionen handlade om, och det var därför det var flygförbjud. Jag tycker det är mer intressant att följa Kevin och Noora, så det här avsnittet var kanske inte min favorit, men jag älskar Matt! Så tråkigt att han är sjuk, vill inte att han ska dö. Och nu har mer än halva säsongen gått, bara tre avsnitt kvar :'(
 
Insåg att samtliga av dessa serier går på HBO!! Om ni inte redan har skaffat HBO, gör det! Så himla många välgjorda serier!

Kommentarer:

1 Lena:

Men visst är det sjukt underhållande att alla som plötsligt sätter på sig glasögon blir "osynliga" haha likaså Mon-El hahaha

Kommentera här: