Veckans avsnitt - Exper5 - Del 2

Här kommer förra veckans avsnitt, lite försenat! Näst sista avsnittet av Riverdale, nästa vecka avslutas första säsongen. Och Skam fortsätter leverera en fantastisk säsong!
 
 
Skam - S4A4 - Allah Would've Loved You
Asså sista klippet, jag älskade det!!! Sana och Yousef är verkligen söta tillsammans. Nu fick vi även svar på lite frågor i avsnittet. Först vad som hade hänt mellan Noora och William. Att hon bara stack och dom har inte pratat sedan dess! Det hade varit kul om skådespelaren till William kom tillbaka någon gång under säsongen och gjorde en cameo, bara för att få ett avslut för dem. Sedan fick vi också veta vad det var som hade hänt med Even. Åh, nu förstår man varför det inte är något som han vill prata om, inte ens med Isak. Vi får väl se hur det utvecklas. Väldigt mycket Sana och Noora också, jag saknar resten av gänget!
 
 
The Leftovers - S3A3 - Crazy Whitefella Thinking
Ett helt avsnitt med fokus på Kevin Senior och hans arbete i Australien. Avsnittet knöts även ihop fint med förra avsnittet när de hittade fel Kevin. Jag gillade de små styckena vi fick från bandspelaren med en ung Kevin, han lät så oskylig och hoppfull, helt oventande om vad som kommer hända. Jag antar att de kommer mötas upp nu när Nora och Kevin är på väg till Australien. Om jag fattade det rätt när Kevin pratade med Matt så är det bara åtta dagar kvar till 7årsdagen? Något stort kommer ju antagligen hända, men vi får väl se om det är en flod.
 
 
Riverdale - A12 - Anatomy of a Murder
Spännande avsnitt med många vändningar, jag gillade det. Plus att jag gick fram och tillbaka lite på vem det var som hade dödat Jason, men den det visade sig vara låg högt upp på min lista av misstänkta. Jag hoppas bara vi får veta motivet till mordet, det känns lite luddigt just nu. Och the Coopers är tydligen Blossoms! Jag trodde Archie skulle visa sig vara en Blossom, men det kanske kommer fram det med! ;) Och jag skulle väl inte kalla bryllingar för incest, men lite awkward är det kanske. Varför berättade dom inte för Polly och Jason istället? Tråkigt att Joaquin åkte, hoppas han kommer tillbaka. 

Kommentarer:

1 Felicia:

börjar verkligen kännas som tjejerna börjar glida isär, eller delas upp alla fall :( tråkigt men känns ändå ganska realistiskt. Tror det löser sig tillslut dock. & Yousef <3<3<3 så himla gullig. Jag har försvarat de där smset Even skickade till Isak förra säsongen när många trott att det var ett självmords-sms (jag tolkade det på ett annat sätt) men nu så är ju det troliga att det verkligen var det :( åh<3, vilket nog gör det svårare för honom att berätta att han velat dö även innan! Älskade avsnittet av Riverdale, skönt att mördaren redan avslöjades men lär väl bli någon form av cliffhanger ändå bara för att de kan säkert.

Svar: Ja, att dom håller på att glida isär blev ju ännu tydligare av dagens klipp!! Tänkte också på det i helgen när de la ut på instagram (var det chris som la ut kanske?) att chris, eva och vilde hängde med pepsimax-tjejerna.. Ja, kommer nog lösas tillslut, men blir nog en del drama innan dess. Jag tyckte det var bra att vi fick veta vad som hade hänt med Even och killgänget redan nu, det borde ju komma mer om det snart, och kanske att Isak får reda på vad som hänt.

Ja något lär ju hända, vi fick ju många svar i det här avsnittet av Riverdale, hade lika gärna kunnat vara säsongsavslutningen. Så man undrar ju lite vad som kommer ske i det sista avsnittet. Kanske en build up till säsong två?
Serievärlden

2 Lena:

Gillade verkligen Riverdale den här veckan. Och det gjorde bara så ont att personen som mördade gjorde det så känslokallt!
Gillade inte alls att Joaquin åkte iväg, men det var en sådan fin scen med honom och Kevin där innan han klev på bussen, hoppas att han kommer tillbaka!

Svar: Ja, hoppas verkligen vi får en förklaring till varför!! Ja, den var jättegullig! Jag gillar att dom höll ihop trots allt med FP och mordet som Joaquin kände till!
Serievärlden

Kommentera här: