Veckans avsnitt - "Nolite te bastardes carborundorum, bitches" - Del 1

 
The Handmaid's Tale - A4 - Nolite Te Bastardes Carborundorum 
Den här serien levererar ännu ett välgjort och intressant avsnitt. Även detta ganska jobbigt att titta på, men de avslutar avsnittet med framtidshopp vilket jag gillade. Jag hoppas att vi får se en revolution växa fram. Saknade Bledel i detta avsnittet, hoppas hon är med i nästa. Och jag undrar när/om vi får se Moira igen. Serien blev också denna vecka förnyad till säsong två, efter endast fyra avsnitt!
 
 
Supergirl - S2A19 - Alex
Åhhh det här avsnittet var jättebra!!! Alltid "kul" när det händer något med nån i gänget, alla blir mer involverade då och det blir mer intensivt. Bäst var ju såklart Alex och Maggie scenerna ♥ Så sorgligt när Maggie pratade om alla deras first och att hon ville ha fler. Kara togs även ner på jorden lite och insåg att våld kanske inte löser allt och hennes sätt inte alltid är det rätta. Kul att få en liten glimt av Kara tillbaka på CatCo, hon passar bra in där!
 
 
Famous in Love - A3 - Not So Easy A
Jag gillar den här serien mycket mer än vad jag trodde jag skulle göra, avsnitten är faktiskt väldigt underhållande. Jag håller fortfarande på det här paret ↑, gillade deras scener i detta avsnittet när Cassie hade ett pep talk om att Jake inte ska ge upp sin dröm. Men hade varit skönt att slippa ett triangeldrama mellan de tre, vill hellre att de är kompisar. Att det var Jordans mamma som upressade honom! Fy vad hemskt, men hon fick kanske vad hon förtjänade... Tycker Rainer är ganska tråkig som kärleksintresse? Ser inte riktigt charmen med honom, tycker han mest är barnslig och sur hela tiden. Jag gillade att Paige stod på sig mot Nina i slutet, ganska modigt av henne! 

Kommentarer:

1 Felicia:

The Handmaid's Tale, så bra! Famous in Love hade jag nästan glömt men har sett några fler avsnitt än dig, tror jag sett fem eller sex avsnitt så tack för påminnelsen :) hehe.

Kommentera här: