Veckans avsnitt - "So I'm not menopausal?" - Del 1

 
The Handmaid's Tale - A5 - Faithful
 Alexis karaktär kom tillbaka!!! För nu i alla fall, får se vad de gör med henne efter den åkturen... Jag är glad att Offred inte är lika apatisk som hon var i de första avsnitten, nu verkar hon ha mera kämparglöd och vilja att stå emot. Jag vet inte om man ska lita på Nick, tillhör han the eye? Eller sa han bara så? Och jag vet inte vad Offred har för intentioner med Nick, om hon bara utnyttjar honom eller om hon faktiskt gillar honom. Tråkigt att Offred och hennes förra man startade sitt förhållande genom att vara otrogna.. :(
 
 
Supergirl - S2A20 - City of Lost Children
Jag gillade det här avsnittet, tycker Supergirl har tagit igen lite nu på slutet efter en relativt tråkig säsong två. Det var kul att James fick mer tid, men tyckte samtidigt att hans "hjälteinsats" där på slutet blev ganska cringe worthy... Spännande nu med en invasion av Daxamites, tror de sista avsnitten kommer bli bra när vi får återse både Cat Grant (!!!) och Superman!
 
 
Veep - S6E4 - Justice
Alltså den här serien..!! När Catherine börjar skratta när hon hör att hennes mamma har fått en hjärtattack; en helt rimlig reaktion. Och Gary som svarar med att själv få en hjärtattack HAHA! Jag tyckte det var lite synd att Selina inte fick jobbet som domare, jag vill att det ska gå bra för henne nu när det är sista säsongen. Plus så önskar jag att alla var tillsammans, att Ben och Kent (älskar dom två!) samt Dan sluter upp med Selina-teamet. Inte för att hon har något att jobba mot, men men... 
 
 
Famous in Love - A4 - Prelude to a Diss
Nu börjar jag tappa intresset lite. Tycker den som är mest intressant att följa är Cassie, jag hoppas det går bra för henne och att hon kommer ur det här "städ"jobbet. Ingen Nina, Alexa eller Jake detta avsnittet, vilket var lite underligt. Och vad håller Jake på med tillsammans med Alexa? JAg tycker väl serien är okej, men eftersom jag är helt ointresserad av Rainer sänks betyget lite. Tycker han är så tråkig och mesig, förstår inte varför tjejer skulle svärma efter honom? Är glad att Paige sa nej till att dejta honom i alla fall. Och juste, PA Adam gillade jag, och han hade ju lite kemi med Cassie, vi får väl se om något händer där.

Kommentera här: