Veckans avsnitt - "Ultimate Cliffhanger" - Del 2

 
Skam - S4A5 - Når Du Er Trist, Er Jeg Også Trist
Förra veckan undrade jag lite över varför det var så mycket fokus på bara Sana och Noora, och att vi knappt sett av Eva denna säsongen. Nu förstår man ju varför; de ville skapa lite drama i kompisgänget genom att några av dom klickar med Pepsimax-gänget. Tyckte det var jobbigt att se hur utanför Noora och Sana var när de såg de andra stå och skratta tillsammans. Men så hade Sana rätt, du håller på att trycka ut henne från bussen. Hela sista scenen var så jobbig att kolla på. Det var väldigt fint när Even sjung och Isak kom och hjälpte till, dom är så fina. Men sen hände tråkiga grejer efter varandra. Bråk mellan killgängen, Sana hör när pepsimax-tjejer snackar skit om henne och YOUSEF OCH NOORA. Varför?!?! Jag var helt säker på att Yousef gillade Sana efter deras scen förra veckan, så varför står han och hånglar med Noora?! Tyckte så synd om Sana, hon såg så himla ledsen och uppgiven ut. (Btw, vad snygg Sana var på festen med sin nya look!)
  
 
The Leftovers - S3A4 - G'Day Melbourne
Leftovers kommer ju ut på måndagar, men jag sparar den alltid till sist, då detta är min absoluta favorit på veckoschemat just nu. Och det här avsnittet var det bästa hittills, satt på spänn hela tiden och ville bara veta vad som skulle hända. Och jag älskar hur allt hänger ihop. Kevin (tror) han ser Evie på tv, går dit så att han själv är med i tv. Då samtidigt sitter hans pappa och ser honom på tv, och letar sedan upp honom. Plus frågan Nora fick om spädbarnen. Samma fråga hade ju mannen i förra avsnittet, han som tände eld på sig själv pga att "han inte blev vald", fått. Men till skillnad från Nora så hade den mannen svarat nej. Alltså verkar det inte finnas något rätt svar på frågan? Och jag kan fortfarande inte bestämma mig om Nora ville lura människorna, eller om hon verkligen ville åka. Och sen hennes och Kevins bråk. Älskade hela den scenen, med boken som brinner och Nora sitter och röker under vattenspridaren. Måste bara påpeka igen, musiken i The Leftovers är så himla bra. Men alla flyg var inställda och det fanns inga taxibilar, på grund av en explosion. Jag antar att vi får se mer av det i nästa veckas avsnitt (som kommer ut imorgon!;)) DENNA SERIEN ♥♥♥
 
 
Riverdale - A13 - The Sweet Hereafter
Säsongsfinal i Riverdale!! Jag gillade verkligen det här avsnittet, hände ju massa grejer. Längtar redan till säsong två nu, jag hoppas den kommer vara ännu bättre än vad säsong ett har varit. Jag gillade serien de första fem avsnitten, och sen tog den sig igen de sista tre. Men avsnitten i mellan var ganska tråkiga. Cheryls mamma är så fruktansvärd. Bara dom två kvar i Blossomsfamiljen nu, usch vad hemskt. Jag gillade nästan att hon satt eld på huset ;) Men Cheryl behöver ju hjälp med sin sorg, något hon inte verkar få. Åh Betty och Jughead. De var nästan extra söta i det här avsnittet. Men jag gillade att se Jughead i den andra skolan, det kändes faktiskt som han passade in där. Och jag vet inte varför, men jag gillade också att The Serpents kom och tog in honom. Han såg så glad ut. Men det kommer ju inte hjälpa han och Betty.. Archie och Veronica är väldigt söta ihop, men det känns som det kommer bli något triangel-aktigt med han, Veronica och Betty i nästa säsong.. Jag hoppas Fred klarar sig, men jag tror det. Nu är ju frågan vem som sköt honom, och om det var han som var the target. Blir intressant med Hiram Lodge nästa säsong. Kanske byter en dålig pappa (Clifford) till en annan. 
 

Kommentarer:

1 Felicia:

skam: Jag börjar typ tro att Yousef inte hade sett att hon hade tagit bort honom som vän förra veckan men att han hade sett det nu och tror att hon inte är intresserad eller något. Tyckte han verkade lite kall mot henne i hela scenen nämligen. Älskar killgänget (Isaks) så mycket så jag vill gråta, världens finaste vänner<3! Och slagsmål scenen </3 hade precis börjat gilla Elias liksom. Riktigt synd om Sana också :(.

Leftovers: så sjukt bra avsnitt. Scenen med Noora i slutet var wooow! Jag blir alltid så insatt i avsnitten när Kevin ska framstå som lite galen så detta var sjukt spännande.

Riverdale: Fred är den enda föräldern som jag minns från tidningen så skulle bli förvånad om han dog även fast de mer följer karaktärerna och inte direkt storyn men ändå. Orkar inte triangeldrama men känns troligt att det kommer hända i framtiden.

Svar: Ja så kan det vara!!! Något borde ju ha gjort honom arg i alla fall! Ja, killgänget!! Dom har ju inte varit med så mycket så det var kul att få se dom tillsammans lite!
Eller hur, man vet aldrig vad man ska tro om det som händer kevin, för han är ju väldigt smart och rationell i vanliga fall!!
Serievärlden

Kommentera här: