Veep Säsong 1-3

 
Veep är en komediserie från HBO som just nu sänder sin sjätte och sista säsong. Eftersom jag ganska nyligen skaffade HBO (så himla bra!!) håller jag på att kolla igenom lite serier som finns där, och nu blev det Veeps tur. Serien handlar om Vice Presidenten Selina Meyer (Julia Louis-Dreyfus) och hennes närmsta medhjälpare. Tyvärr är både Selina och hennes kollegor ganska inkompetenta, och de hamnar därför i både jobbiga och pinsamma situationer. Hur hon har lyckats bli VP är svårt att förstå, då det nästan alltid går dåligt för hennes team. Men det bidrar till många roliga ögonblick. 
 
 
Det som serien gör bäst är karaktärernas relationer till varandra. Ingen är särskilt trevlig eller sympatisk, men man gillar dem ändå. Och de tycker inte särskilt mycket om varandra, men de jobbar väldigt bra ihop och känns verkligen som ett team. Mina favoriter är nog Gary (Tony Hale) och Amy (Anna Chlumsky). Gary för att han verkligen avgudar Selina, trots att hon behandlar honom dåligt, och det är väldigt kul att se när han kämpar för att få hennes beröm. Amy har jag gillat sen början, hon känns som en cool och tuff tjej, och hon vågar stå på sig och säga ifrån. Serien saknar ju nästan ships helt och hållet, men om det skulle finnas något så är det väl Amy och Dan. Och jag hade älskat om de blev tillsammans. Jag är bara tre säsonger in, och än så länge har det inte hänt något särskilt, mer än att de har pratat om att de brukade dejta en gång i tiden. Dan visade också upp lite avundsjuka när Amy dejtade What's his name (Gabe från The Office), vilket var väldigt underhållande. 
 
Humorn i den här serien passar mig perfekt. Det är inga skämt som slängs ut, utan de är situationerna som karaktärerna hamnar i som bidrar till det komiska, och skådespelarna spelar väldigt bra i sina roller. Om ni vill se en ganska lättsam och rolig serie så rekommenderar jag er att kika in denna! Säsongerna innehåller endast tio avsnitt så det gåt snabbt att kolla igenom.
 

Kommentarer:

1 Film&serier bloggen:

Jag gillar verkligen veep, älskar humorn !

Kommentera här: