Veep Säsong 4-6

 
Veep är en sådan serie som bara blir bättre och bättre. Efter att ha sett säsong 1-3 gillade jag verkligen serien, men säsong fyra höjde ribban ännu högre. Många avsnitt i säsong fyra klassar jag som Veeps bästa, men favoriten måste nog vara avsnitt 4x09, Testimony, som måste vara deras bästa avsnitt någonsin. Oerhört roligt. Och sedan har de bara fortsatt på det spåret. Om ni gillar komediserier som faktiskt är roliga, så rekommenderar jag er att kolla in Veep. Och ge det några avsnitt/nån säsong, för det blir bara bättre och bättre! Säsong 6 har precis dragit igång, och det fjärde avsnittet är ute denna veckan. Veep kommer från och med nu vara med i mina.
 
I mitt förra Veep-inlägg skrev jag att Gary och Amy var mina favoriter, och Gary är nog kvar på listan, men annars har Mike klättrat enormt. Förstår inte hur någon kan låta honom ansvara för att informera pressen om det som sker i Vita huset. Gillar även Selina mycket mer, trots att hon fortfarande är ganska odräglig. Till exempel avsnittet när Selinas mamma dog, var hon fruktansvärd, men jag måste erkänna att avsnittet var väldigt väldigt roligt. Som när Selina säger till sin dotter att hon gråter för högt, eller när de firar en framgång i sitt kampanjande sekunden efter de har slagit av lifesupport på mamman. Men hela avsnittet kändes ändå väldigt Veep-igt, vilket gjorde det kul trots de hemska omständigheterna. Plus haha hur Selina grät när hon höll tal på begravningen, men endast pågrund av att hon precis fått höra att hon förlorat valet. 
 
 
Och Amy och Dan!! Nu har de hintat om dem i sex säsonger! Jag trodde att något skulle hända när de var i Nevada tillsammans, och det var så himla nära att något hände också, men så förstörde Dan allt genom att ligga med Amys syster... Typiskt Dan. Nu är det ju inte många avsnitt kvar på den här serien, men jag hoppas verkligen de får ett bra avslut. De ställer alltid upp för varandra när de behöver hjälp, och söker sig alltid till varandra. Så trots att det just nu är ganska långt ifrån att de skulle bli tillsammans, kan jag inte hjälpa att hoppas!! ;) 
 

Kommentera här: