Nya serier i höst - Fox

Jag gjorde några inlägg för ett tag sen där jag skrev om vilka kommande piloter som jag tyckte lät intressanta (1, 2). Senaste veckorna nu har det börjat beställas upp serier av de olika tv-bolagen, och Fox har redan kommit ut med några, så jag tänkte nämna några av de nya serierna vi kommer få se där i höst.
 
Fox:
The Resident, ett läkardrama med två stora skådespelare i huvudrollerna. Matt Czuchry (Gilmore Girls, The Good Wife) och Emily VanCamp (Revenge) kommer spela läkare respektive sjuksköterska.
 
The Gifted, en Marvelserie med bland andra Stephen Moyer (True Blood) och Amy Acker (Person of Interest). I serien upptäcker ett par föräldrar att deras barn besitter särskilda förmågor, och de tvingas fly undan staten.
 
Ghosteden komediserie med Adam Scott (Parks & Rec, Big Little Lies) och Craig Robinson (The Office). 
Den här serien handlar om den syniska skeptikern (Robinson) och ett "geni" som tror på det övernaturliga (Scott), som blir rekruterade att gå med i "The Bureau Underground". Där ska de undersöka de oförklarliga händelserna som sker i LA - vilket leder till ett avslöjande som kan komma att hota hela mänskligheten.
 
LA To Vegas, ytterligare en komedi med skådespelare som Dylan McDermott (American Horror Story), Ed Weeks (The Mindy Project), och Peter Stormare (Prison Break). Serien utspelar sig på kvällsflyget mellan LAX till Las Vegas, och sedan tillbaka igen. Vi kommer få följa besättningen och pendlarna.
 
Av dessa fyra serier var Ghosted med i mitt förra inlägg, mest på grund av skådespelarna. Men jag kan faktiskt tänka mig att kolla in samtliga av dessa serier, tycker alla verkar ha potential.
 
 
 
Källa: TvLine

Kommentarer:

1 Film&serier bloggen:

The gifted och Ghosted är jag mest pepp på av dessa fyra som du skriver om. Så dessa ska jag nog lägga på mitt serieschema :)

2 Lena:

Tack för tipset hade aldrig hört talas om The Resident innan! :)

3 Emelie Karlsson:

Kul att de i Ghosted lägger ihop The Office och Parks and Rec skådisar, då de i princip är två helt likadana serier!

Kommentera här: